Klant
Zwitsal
Deliverables
Native app, API
Download

Samen swipen naar
de perfecte
babynaam

01 Challenge

Bereik Potentiële
jonge ouders

Voor een merk als Zwitsal is engagement met potentiële jonge ouders belangrijk. Hoe kan je als merk relevant zijn in het leven van deze doelgroep? Hoe bereik je toekomstige moeders en (vooral) vaders nog voordat ze ouders zijn? De term ‘babynamen’ is de meest gezochte zoekterm binnen het domein baby’s. Dat bood inspiratie om een zelflerende babynamen app te ontwikkelen.

02 Solution

Helpt met het kiezen
van een babynaam

Een babynaam uitkiezen is misschien wel één van de belangrijkste keuzes die je als toekomstige ouders maakt. Voor deze gebruikersgroep hebben wij een native app (iOS en Android) ontwikkeld die hierin faciliteert. Als mama of papa ‘to be’ krijg je diverse namen te zien die je leuk of niet leuk vindt. De namen die je wel leuk vindt komen in een matchlijst te staan. Gezellig samen swipen naar de perfecte naam voor de aanstaande baby.

03 Resultaten

Waardevolle data

De iOS variant is het eerste half jaar meer dan 19.000 keer gedownload. Voor Android is dit aantal ruim 17.000 keer. De babynamen app is binnen dit half jaar in populariteit gestegen in zowel Nederland, Duitsland en België.

35.000 downloads in het eerste half jaar

De iOS variant is het eerste half jaar meer dan 19.000 keer gedownload. Voor Android is dit aantal ruim 17.000 keer. De babynamen app is binnen dit half jaar in populariteit gestegen in zowel Nederland, Duitsland en België.

De opzet van de app geeft Zwitsal toegang tot een schat aan informatie over aanstaande ouders.
Lauranne Vleeming
Marketing
Volgende Fantube

's Werelds eerste
Personal Media
Platform

Bekijk case