
Rebranding van iwearlens.com
Essilor Luxottica
Challenge
Vertaal offline rebranding door naar digitale ervaring
iWear, onderdeel van EssilorLuxottica, is een Europeze contactlenzenlijn die via opticiens zoals Pearle wordt aangeboden. Het merk onderging een volledige rebranding, die al zichtbaar was in onder meer de verpakkingen en uitingen in de winkels. Aan Gravity de opdracht om deze vernieuwde merkidentiteit ook digitaal tot leven te brengen.

Solution
Meer connectie met doelgroep door interactie en animatie
We ontwikkelden een website die perfect aansluit bij de vernieuwde merkidentiteit en de internationale positionering van iWear. Het merk, dat zich meer wil focussen op een jonger publiek, leent zich perfect voor een site waar interactie centraal staat. Met een sterke focus op animaties en bewegende beelden ontstond een digitale ervaring die soepel, intuïtief en visueel aantrekkelijk is.
De website is beschikbaar in maar liefst zeven talen, waardoor het merk overal in Europa consistent en herkenbaar wordt gepresenteerd.


Results
Consistentie en interactie
De nieuwe iWear website brengt de vernieuwde merkidentiteit online letterlijk tot leven. Dankzij het nieuwe design, de soepele animaties en de meertalige ondersteuning is de rebranding van het merk compleet. iWear biedt nu een consistente merkervaring, zowel online als in de fysieke winkel.

Lotte van Beek
Business Developer