image

Rebranding van iwearlens.com

Essilor Luxottica

Challenge

Vertaal offline rebranding door naar digitale ervaring

iWear, onderdeel van EssilorLuxottica, is een Europeze contactlenzenlijn die via opticiens zoals Pearle wordt aangeboden. Het merk onderging een volledige rebranding, die al zichtbaar was in onder meer de verpakkingen en uitingen in de winkels. Aan Gravity de opdracht om deze vernieuwde merkidentiteit ook digitaal tot leven te brengen.

image

Solution

Meer connectie met doelgroep door interactie en animatie

We ontwikkelden een website die perfect aansluit bij de vernieuwde merkidentiteit en de internationale positionering van iWear. Het merk, dat zich meer wil focussen op een jonger publiek, leent zich perfect voor een site waar interactie centraal staat. Met een sterke focus op animaties en bewegende beelden ontstond een digitale ervaring die soepel, intuïtief en visueel aantrekkelijk is.

De website is beschikbaar in maar liefst zeven talen, waardoor het merk overal in Europa consistent en herkenbaar wordt gepresenteerd.

image

image

Results

Consistentie en interactie

De nieuwe iWear website brengt de vernieuwde merkidentiteit online letterlijk tot leven. Dankzij het nieuwe design, de soepele animaties en de meertalige ondersteuning is de rebranding van het merk compleet. iWear biedt nu een consistente merkervaring, zowel online als in de fysieke winkel.

image

Lotte van Beek

Business Developer