Royal Lemkes header

Let's plantify the future

Challenge

Groen hart

Royal Lemkes is van origine een familiebedrijf en een gerenommeerde service partner in de wereld van planten. Van advies tot aan supply chain management, Royal Lemkes is dé schakel tussen leveranciers (kwekers) en grote retailketens als het gaat om het inkopen, distribueren en verkopen van planten. Als Europees marktleider in het distribueren van planten heeft Royal Lemkes iedere week duizenden bestellingen te verwerken van retailers in binnen- en buitenland.

Het groene hart van Royal Lemkes vertaald zich door in alle onderdelen van het bedrijf, van hun dienstverlening en personeelsbeleid tot aan hun maatschappelijke betrokkenheid. Gravity is gevraagd om hun vernieuwde positionering door te laten vertalen in hun website om zowel klanten als nieuwe medewerkers aan te trekken en tot zich te binden.

Royal Lemkes details
Solution

Een nieuwe website voor Royal Lemkes

Royal Lemkes had de ambitie om een volgende stap te zetten: het vertalen van de vernieuwde positionering naar een website die alle verschillende gebruikersgroepen aanspreekt. De website diende meer een onderdeel te worden van de totale customer journey en alleen hetgeen te bevatten wat voor bezoekers daadwerkelijk relevant is. Tevens was het belangrijk dat de uitstraling van de nieuwe corporate website in lijn lag met alle Royal Lemkes platformen en contactmomenten.

Het project startte met een refinement fase waarin er door middel van een kick-off met alle betrokkenen de scope en architectuur is bepaald. Nadat alle kaders, taken en rolverdelingen waren vastgesteld, kon het design traject van start gaan.

Aan de hand van de design richtlijnen van Royal Lemkes hebben onze designers de website vormgegeven. Met een klikbaar prototype zijn de bijbehorende user-flows getest, waardoor onze developers dit feilloos konden implementeren.

In de development fase zijn verschillende, belangrijke elementen geïmplementeerd om zowel websiteverkeer als ingezonden formulieren en sollicitanten te kunnen tracken.

Results

Livegang

Voor livegang is er in de Quality & Assurance fase getest op functioneel ontwerp, Definition of Done, kwaliteit, performance en besturingssysteem. Royal Lemkes heeft een nieuwe meertalige website opgeleverd gekregen waarbij de focus ligt op het aantrekken en binden van klanten en nieuwe medewerkers. Nog regelmatig hoort de organisatie dat de website een professionele uitstraling heeft.

Royal Lemkes details
Meer weten?
William

William Uittenbogaard

Business Developer