Robbin

woongeluk2

Geeft concrete oplossingen voor het vergroten van woongeluk

Intro

Introductie

Vereniging Eigen Huis is een onafhankelijke partij die opkomt voor de belangen van (toekomstige) huiseigenaren. Zónder commercieel belang. Om de ruim 800.000 leden nog meer tegemoet te komen, investeert Vereniging Eigen Huis in de Woongelukscan. De scan biedt voor elke woning concrete oplossingen om het woongeluk te vergroten.

De uitdaging

Challenge

Er zijn veel verschillende factoren die woongeluk beïnvloeden. Van de inzet van zonnepanelen en gedeelde energie aankopen tot aan tevredenheid in de buurt en de bouwkundige staat van het huis. Door de inzet van data wil Vereniging Eigen Huis woningbezitters nog meer bijstaan, helemaal in lijn met de digitale transitie waar zij middenin zitten. Het concept Woongelukscan is uitgedacht door de vereniging en gevalideerd door leden. Maar hoe richt je het slim in? Hoe zorg je ervoor dat gebruikers snappen wat de scan oplevert - en ‘m dus gaan gebruiken? We got you.

Gravity heeft ons geholpen een platform te bouwen waarbij investerings- en onderhoudsbeslissingen simpel en snel gemaakt kunnen worden. Afwegingen worden nu een stuk makkelijker!

Alan Bosch — Directeur Nijhuis Apeldoorn

Werkwijze

Communicatie

Kennis & expertise

De oplossing

Solution

Er lag een sterk, gevalideerd concept. Dat vertaalde ons team in drie weken naar een rapid prototype. In die periode is het prototype aangescherpt door feedback van interne stakeholders van Vereniging Eigen Huis en door de inzichten uit user testen. Het resultaat is een volledig werkende omgeving, die uitgebreid getest en geoptimaliseerd is. Tijdens de user tests kwamen reacties als “gebruiksvriendelijk” en “nieuwsgierig naar meer”. Een goede basis voor de doorontwikkeling van de Woongelukscan.

Nijver-Logo
Nijver-Colors
Nijver-Typography

Results

Results

Een aantal onderdelen van het prototype moet worden aangescherpt om naar een pilotfase te gaan, de volgende stap. Vereniging Eigen Huis streeft naar een koppeling met een CRM systeem, zodat de data uit de Woongelukscan in een eigen omgeving beschikbaar wordt. Het doel? Nog beter persoonlijk advies aan leden.

10000

Gelukkige mensen