Klant
Riedel
Deliverables
Drie merken websites
Website

Individuele merken
met een herkenbaar
familiegevoel

01 Challenge

Individuele uitstraling en
kernwaarden in
één digitaal platform

Een corporate brand heeft vaak meerdere onderliggende merken. Al deze merken hebben hun eigen uitstraling en kernwaarden. Ook hebben zij ieder een eigen belang bij een website. Hoe kun je ervoor zorgen dat alle websites een eenduidige uitstraling hebben, maar toch individueel gepositioneerd worden? Dat is de vraag waarmee Riedel, de producent van o.a. Appelsientje, Dubbelfrisss, Taksi en Extran, bij ons kwam. Nadat de wensen en behoeftes uitgebreid onder de loep genomen zijn is het antwoord duidelijk: een modulair opgebouwde multisite.

02 Solution

Sterk mastertemplate dat eenvoudig
gereproduceerd kan worden

Om een goedwerkende multisite te realiseren is een flexibel en sterk mastertemplate ontwikkeld. Belangrijk is dat deze voor de verschillende merken kan worden gereproduceerd, maar elk toch hun een eigen karakteristieke uitstraling hebben.

De websites van Riedel, Appelsientje, Dubbelfrisss en Taksi hebben ieder een eigen beleving gekregen. Kernwaarden en de specifieke behoeftes van het merk zijn hierin een belangrijk aspect. Iedere website heeft een eigen, unieke uitstraling, maar is gebouwd in een omgeving waarop de andere merken ook zijn gebouwd. Op deze manier blijven de merken individueel gepositioneerd, maar blijft het familiegevoel herkenbaar.

Riedel
Riedel
Volgende Royal Lemkes

Betere conversie door
retailers in bestelomgeving

Bekijk case