KLM Health Services | Hero | Gravity

Marktaandeel vergroten door optimale user experience en positieve merkbeleving

KLM Health Services

Gezond leven, werken en reizen

KLM Health Services is er voor KLM medewerkers, reizigers en andere (internationale) organisaties. Een team van artsen, verpleegkundigen, assistenten en coaches biedt ondersteuning op het gebied van gezond leven, werken en reizen.

Challenge

Marktaandeel vergroten

KLM Health Services bestaat sinds 1933 en werkt al meer dan 25 jaar voor KLM. In de loop van de jaren zijn er meer onderdelen aan de dienstverlening toegevoegd. Inmiddels werken ze ook voor de veiligheidsregio’s, overheid, multinationals en offshore-bedrijven. 

Het is tijd om het marktaandeel van KLM Health Services te vergroten. Dat vraagt om een website die beter aansluit bij de merkidentiteit. Een belangrijke voorwaarde voor deze nieuwe website is de gebruiksvriendelijkheid, oftewel user experience: voor iedereen toegankelijk en begrijpelijk. Wij zeggen niet voor niets simplicity moves. Challenge accepted.

KLM Health Services | Case | Gravity

KLM Health Services - Case - Gravity

Solution

Optimale user experience en positieve merkbeleving

Met de uitkomst van een aantal strategische sessies en user experience sessies (UX) is de koers van de nieuwe website bepaald. Die kent drie uitgangspunten: 

  1. Schaalbaar

Een flexibele website met een duurzame infrastructuur. Die schaalbaarheid is essentieel voor toekomstbestendigheid en potentiële groei in klantgroepen en dienstverlening. 

  1. Informatief

De informatie op de website moet betrouwbaar zijn. Voor de verschillende doelgroepen is transparante communicatie van groot belang. Daarom is er op de website onder andere onderscheid gemaakt tussen informatie voor particulieren en bedrijven.

  1. Betrouwbaar

De nieuwe website van KLM Health Services kent een professionele en consistente uitstraling. Dat bevestigt het vertrouwen in het merk KLM en biedt kansen voor het vergroten van het marktaandeel van de Health Services.

 

KLM reisbestemmingen

KLM visual

Results

Live sinds juli 2024

Na een intensieve en succesvolle samenwerking is de nieuwe website sinds juli 2024 live. 

Meer weten over deze case?
Lotte

Lotte van Beek

Business developer