Transformatie van het merk Gain.pro
De nieuwe onderscheidende visuele identiteit en website
Gain.Pro is een SaaS-platform dat investeringsinzichten biedt aan particuliere bedrijven door met matching-algoritmes bedrijven te identificeren, screenen en benchmarken. Het platform combineert technologie en menselijke analyses om investeringsmogelijkheden voor de investeringsfondsen en financiële instellingen te identificeren. Het platform genereert jaarrekeningen van de laatste vijf jaar en gedetailleerde company one-pagers, en de gebruiker ontvangt interessante investeringskansen die matchen met het profiel.
In de twee jaar voorafgaand aan het project bij Gravity heeft Gain.Pro gewerkt aan het verstevigen van hun product. In die tijd wilden ze onder de radar blijven om hierna aan de slag te gaan met de volgende stap: Gain.Pro.com omtoveren tot een high-end moderne omgeving. De visuele identiteit moet een afspiegeling zijn van het DNA van de organisatie en aansluiten bij de wensen van de doelgroep.
Gain.Pro wil haar business uitbreiden naar het buitenland door zich als marktleider zichtbaar te maken. Dit willen ze doen door de doelgroep hun SaaS-product in al haar glorie te laten zien. Hiervoor is een nieuwe, onderscheidende visuele identiteit en website nodig.
Van start-up gevoel naar volwassen scale-up uitstraling
Om het doel van Gain.Pro te behalen, was het essentieel om het merk te transformeren van start-up naar een volwassen scale-up uitstraling. Om dit te realiseren is het project van start gegaan met een discovery fase. In deze fase werd de productvisie en de merkwaarde van Gain.Pro in kaart gebracht tijdens twee workshops samen met de stakeholders.
Vervolgens zijn er twee stylescapes gemaakt. Een stylescape biedt de kans om de klant te laten zien hoe het merk eruit zal zien en aanvoelt. Dit is een verzameling brand assets waaronder kleuren, typografie, afbeeldingen, tone of voice ontwerpelementen - gecombineerd in een gestructureerd moodboard. Met het doel om een algehele visuele esthetiek van een merk te laten zien.
Hierna startte de ontwerpfase van het nieuwe logo en ging de design van start. Gain.Pro had al goed voor ogen hoe de informatie gestructureerd zou worden en verzorgde daarom ook zelf de wireframes en templates. Na een feedbackronde over het nieuwe logo en de gemaakte visuals kon het development team van Gravity beginnen met implementeren van het nieuwe design op de website.
Rebranding van Gain.pro
Uiteindelijk is de rebranding van Gain.Pro als high-end moderne onderneming, passend bij de bedrijfsidentiteit en behoeften van de doelgroep helemaal aangepakt. Er is een website opgeleverd die hun SaaS-producten presenteert en user cases uitlegt. Bezoekers krijgen meteen een duidelijk beeld van wat Gain.Pro te bieden heeft.
We zijn ontzettend blij met het eindresultaat van onze rebranding! We hebben tot nu toe alleen maar positieve reacties ontvangen. Met de samenwerking ben ik ook enorm tevreden. Gravity heeft echt laten zien dat ze voor kwaliteit gaan.
Ruud Mulders — Head of Product
Lotte van Beek
Business developer